09 November 2011

triffle penipu


assalamualaikum.

nak cerita ni. aku buat triffle. sumpah wei semangat gila aku buat sampai tak study. even esok retest. konon nak jamu rumet sekalian makan la kan.kan kan? tapi sebab dah macam curious gila apa rasa trifle tu aku rasa la dulu. and sekarang aku rasa pening kepala, meloya, sakit badan. aku letak racun ke tadi?


Bahan-bahan

( 6-7 orang )

  • 1 gulung kek swiss roll perisa coklat
  • 3 sudu besar serbuk agar, (masak dengan 2cawan air)
  • 1/2 tin fruit cocktail
  • 2 sudu besar tepung kastad
  • 1 sudu besar gula
  • 2 cawan susu segar

Cara-cara

  1. Potong dan susunkan kek swiss roll ( Buat jadi satu lapisan).
  2. Tuangkan sedikit air dari fruit cocktail supaya kek tu jadi lembap sedikit.
  3. Campurkan tepung kastad, gula dan susu segar. Kemudian masak sehingga mendidih.
  4. Tuangkan campuran kastad diatas lapisan kek tadi.
  5. Susun buah-buahan cocktail ( xperlu ambil airnya) diatas lapisan kastad.
  6. Masakkan serbuk agar-agar dan air. Kemudian, tuangkan diatas lapisan buah-buahan.
  7. Last sekali, sejukkan dalam fridge.

padahal aku tiru sebijik sejibon ingredients dengan instruction yang dia bagi. tang mane yang salah? tak gune betul resepi dia kasi.akan ku kaji mane yang tak betul

2 comments: