31 May 2013

Random babbles

Kihkihkih. Ni entry yang bakal jadi perasan koya moleks.

Dah setahun lebih jadi teacher KUMON. Alhamdulillah :)
Bukan cita-cita aku pun nak mengajar. 
Mak abah dah berbuih-buih *hiperbola ni* suruh aku jadi cikgu takpun lecturer, tapi naaahhh.. "tak hengen" detus hati kecilku.
Bukan tak minat, tapi takut rosakkan anak orang.
Yolo, aku kan fail bab-bab explain explain ni. Takut depa paham kot lain, pastu buat muka blur.
Last-last depa explain kat aku. 
Aku yang malu. :')
Tapi sejak dua menjak aku mengajar kat Kumon macam-macam experience best aku dapat,
banyak benda yang tak best jadi best tiba tiba..
Student aku kat Kumon, yang tadika sampai darjah satu, kuat merengek, kuat nangis, kuat melengung. Aku tak berapa minat. Penah rasa nak nangis ajar si Kaseh.
Tak menjana minda katanya ajar plus 1 plus 2 semua tu, harap comel je budak budak kecik tu.
Koya hebat so aku ajar la budak-budak yang up sikit levelnya. 
Jenis yang tingkatan-tingkatan ni pulak, kalau yang laki suka gila cakap pasai bola, Liverpool, MU. Kalau pempuan siap ajak mengumpat, siap kutuk aku depan-depan. Hmm.

Koya tak saya? HAHAHA

Memang la penat mengajar ni. Nama je Kumon tapi student almost 200 orang jugak. 
Tapi penat tu berbaloi la bila
tengok student angguk faham apa yang kita ajar.
Depa still ingat apa yang kita ajar even benda tu dah lama.
Seronok bila student ingat nama kita.
Ada yang mintak facebook. Tanya alamat rumah, tanya nama penuh.
Tanya kenapa kita tak datang kelas yang lepas.
Kadang-kadang tak bagi pegi solat semata-mata nak suruh tunggu dia siapkan kerja dulu.
Ada yang sampai berebut-rebut nak duduk dengan kita. *kah! kah! kah! tolong la ni bukan nak riak ka apa*
Salam before nak balik. Rasa dihormati.
Kalau ada yg terjumpa kat Alamanda tu, even depa tengok je kita dari jauh tapi takut nak tegur 
at least kita tau depa ingat kita, 
ada jugak yang datang salam. :') 
even penah terkantoi dating sekalipun kat Alamanda tu, depa tak bocor pun rahsia.
Ni yang terharu ni. Hiks
Semua yang jadi cikgu aku rasa depa pun rasa benda yang sama. Rasa koya.

Hew hew hew.
Eh, tapi tipu la kalau cakap best 24/7 jadi cikgu. Even kadang-kadang aku tegores jugak jiwa dengan soalan depa.. 

Teacher tak mandi ke harini?

Is she a teacher, why so small?
 :')

Nah, baldi.

3 comments: